tisdag 14 september 2010

Höstigt...

Visst har det varit en riktig höstdag i dag!
Jag är ju en sån person som gillar hösten.
Det är inte så många svenskar som gör det, tyvärr men jag tro att det egentligen är så att man inte gillar mörkret och kylan. Och då är det ju egentligen vintern man inte gillar.
Så nu vill jag ge en liten hyllning till hösten..
Härlig och frisk luft att andas.
Världen ute förvandlas till en färg sprakande omgivning.
Man kan utan dåligt samvete var inne och bara mysa!
För vad är väl bättre än att krypa upp i soffan och kura in sig i en filt med en bra bok eller film.
Eller varför inte baka massor utav gott och fylla frysen med massor av mums, ta vara på alla äpplen och bär.
Tända ljus överallt!
Spela musik man blir glad av.
Ta ett varmt bad!
Smycka sitt hem med nya blommor och krukor i fönstren, härliga buketter med snittblommor.
Passa på att njuta av hemmet. Den lilla tid man är hemma... i alla fall så blir det inte så mycket tid för mig att bara vara hemma.
Men jag njuter tillfullo när jag är hemma, nu när jag går hem så ska jag ta ett varmt bad, sen ska jag njuta i soffan till idol.
Ha det så bra tills i morgon!!
Ps vi väntar leveran av ljuslyktor hoppas det kommer under veckan...

2 kommentarer:

  1. Min favoritårstid är hösten! Men visst är det så att de flesta tycker sommaren för att det är varmt och soligt, andra tycker vintern för att de älskar att åka skidor. Jag gillar höstens färger och den klara blå himlen och luften. Gillar att man startar upp så många saker.Börjar ny akvarellkurs, ny gympa, nya termin på så många sätt. Vilken färgsprakande bukett du har på din bild!

    SvaraRadera
  2. Hej maria! Va kul att du oxå gillar hösten det är härligt!!
    ÅÅÅ va roligt att du fortsätter med akvarellen... det märkts att det är nått du gillar och mår bra av! ha det bäst tills vi ses igen!/fatima Dekorerat (ps va kul det är när du lämnar några rader)

    SvaraRadera