tisdag 9 mars 2010

Veckan är i gång och det är redan tisdag!

Streptcarpus saxorum... en otroligt söt liten blå blomma
Perfekt till alla årets kommande tårtor
Ljuvlig blå färg..
Romantiskt hjärta gjord av vit brudslöja
Det känns som den här veckan kommer att gå fort!
I går fick jag mycket gjort, gjorde en hel del pappers jobb vilket kanske inte är det roligaste men det måste ju oxå göras.. skriva fakturor, betala räkningar och så en del plannering... För på lördag firar vi att det gått två år sen vi öppnade butiken! Detta vill vi fira med bra erbjudanden till er!! Återkommer med mer om detta.
I dag har det kommit ytterligare lite fina saker till butiken tex det fina tårtfatet ovan och lite annat smått och gott..

På tisdagar har jag en duktig tjej från en gymnasieskola som hjälper mig, det kan bli lite allt möljligt som vi gör när hon är här, idag målas det. Ska göra om lite på kontoret så nu målas det som ska bli mitt nya skrivbord. Det kommer bli jättebra!

 Ska säga er det min mamma sa till mig i går:
 Njut av dagen för den går inte i repris.
 Du kanske ska passa på att göra nåt nytt i dag som du inte brukar göra, kanske gå en annan väg hem från jobbet du kanske ser nåt du inte sätt förut. ( Det gjorde nämligen jag, gick en promenad i solen i morse innan jobbet och plötsligt så stod det ett nytt hus på väg att bli klart som jag inte hade sett förut, det kändes nästa som jag vaknade upp från vinterns dvala.. att jag kunde se på omgivningen med nya ögon och kunde upptäcka nya saker, bara av att gå en lite omväg till jobbet.. )
Gör det ni oxå, man vet aldrig vad man upptäcker.
Ha en underbar dag och njut av solens värmande strålar!
/Fatima


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar